lørdag den 18. december 2010

Velkommen/paradokset om fritid

Mit liv er hårdt i øjeblikket. Jeg har for meget fritid.

Man skulle tro at ens hverdag ville blive nemmere af at have fri, at man ville have mere tid til at øve sig, men ærligt talt må jeg indrømme at det stik modsatte sker: Jeg står op omkring kl 10, får set set alt for meget fjernsyn til eftermiddagstrætheden sætter ind så man ikke orker noget, for til sidst at skulle spise aftensmad og se en aftensfilm. Uden hverken at have trænet eller øvet kan dagen fuldstændig destrueres af for meget fritid. Hellere have en stressfyldt hverdag 6 timer i skolen, så bliver man tvunget til at få udrettet noget. Så kan man stå tidligt op for at nå alle de ting man ikke kan udskyde til senere på dagen, da man simpelthen bare ikke har tid.

Det er derfor jeg frygter ferierne. Man ender i med at have nået ingenting på alverdens tid. Livet er hårdt når man intet tager sig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar